söndag 12 september 2010

Mot Lule igen!

Tjo!

Helgen börjar lida mot sitt slut vilket känns fantastiskt bra! När man längtar till måndagen och föreläsningar med Annika Näslund, då vill man bara lämna detta stället fortast möjligt ;-)

Igår var en mkt fin dag! Vi skippade långa dagsutflykter och lyxade till det med restaurangfrulle :) Efter det satt vi ute i solen och stekte och Jeppe förvandlade sin näsa till en Lisa-näsa :)

Vi funtade ett bra tag på om vi orkade gå eller om vi hade det för skönt i solen för att gå. Till slut kom vi fram till att det nog kunde vara skönt att gå lite lugnt för att hålla igång kropparna. Så vi tog med oss lite fika och körde en "kort" prommis på 2 1/2 timme till ett fint vattenfall :) Solen sken hela vägen och det var tokskönt! Vi har verkligen haft sån jävla tur med vädret! Sol varje dag och jätteklar sikt :)

Idag behöver vi ännu mer tur med vädret. Maximal tur skulle jag vilja säga. Vi har nämligen bokat helikopterresa tillbaka till Nikkaloukta. Den ska gå 9.15 men är helt beroende på vädret. Klockan 15 går våra minibussar från Nikkaloukta oavsett om vi är framme eller inte. Så helikoptern måste alltså gå innan 14.50 för att vi ska slippa ta en lokalbuss till Kiruna och efter det åka tåg därifrån till Lule.. Ja, som ni ser är det alltså ganska mkt som står på spel.. :S Jag tror jag talar för oss alla tre när jag säger att vi är lite smånervösa. Än ser det bra ut men vädret här uppe kan tydligen ändras på nolltid så vi ropar inga hej förrän helikopterna har landat säkert i Nikkaloukta. Så snälla ni; håll tummarna!!

Nu ska jag upp och hänga med brudarna som har däckat i en varsin soffa med en varsin bok. Tror det kan bli lite mer sova för min del.. Man är schleten som kanske aldrig förr och jag skulle nog kunna somna vart jag än la mig :P

Ha d grymt alla! Puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar