lördag 3 oktober 2009

Bara för att jag inte orkar plugga :P

Namn: Josefin
Smeknamn: Oj, mängder.. Jossan, Jossi, Fulis, Helge, Helga, Dotra, Lodis, Joss
Födelsedag: 13/7
Hemstad: Stockholm
Ögonfärg: Blåa
Hårfärg: Blond
Längd: 1.66
Höger/Vänsterhänt: Höger
Värsta vana: Liten tvångstanke vad gäller siffror, allt måste bli jämt
Stjärntecken: Kräfta
Sko stlk: 38
Är dina föräldrar skilda:Nix
Skor idag: Gympadojjorna, enda som är med till sthlm
Din svaghet: Mitt kassa tålamod
Dina rädslor: Se nån dö och bli instängd i en sjunkande bil.. :S
Mål för det här året: Överleva plugget :P
Mest använda fras på msn: Oj, himmel.. hehe eller haha, kanske.. :S
Det första du tänker på när du vaknar: Frukost!
Dina bästa kännetecken: Det får nog nån utomstående svara på :)
När går du och lägger dig: Varierar väldigt mkt, allt från nio till fyra
Bästa minne: Australien och Thailand trots att det inte ritkigt blev som det skulle.. Men utan det hade jag inte ens varit i närheten av vart jag är nu :)

Favoriter

Färg: Lila!
Mat: Lax :) Och köttfärssås o spag funkar alltid!
Sport: Handboll och sen e skidskytte grymt kul å kolla på
Djur: Får
Glass: Melonsorbet
Affär: Åhlens är nog den jag helst får presentkort från iaf :P
Sallad: Räksallad <3<3
Skådespelare: Oj vad svårt.. :S Har ingen koll på film men Ashton Kutcher är inte helt fel att kolla på iaf ;-) Jo, Morgan Freeman är grym! Spec i Shawshank redemption :)
Bokstav: Q
Nummer: 1 är väl en ganska bra siffra
Tuggummi: Extra sweet mint
Helgdag: Lördagar!
Årstid: Sommar och vinter :)
Tandkrämssmak: Nån med mint som inte e sådär ruggigt stark.. Pepsodent har jag för mig brukar vara rätt bra :)
Radiostation: The voice blir det nog mest
Parfym: Min Pupa Puposka!
Doft: Nylagd asfalt och fläskpannkaka :)
Kroppsdel på motsatta könet: Ögon och ryggar. Jobbigt bara att man inte kan se båda samtidigt ;-)

Vänner och livet

Vad vill du bli när du blir stor: Sjukgymnast (and on my way :P)
Hur vill du dö: Stillsamt i sin egen säng skulle ju helt klart vara att föredra
Vem av dina vänner är mest lik dig: Åsa
Vem är högljuddast: Oj, vad svårt.. Tror nog Sofia ligger bra till för den. :P
Vem får dig mest att skratta: Åsa :)
Vem har du känt längst: Gabbi
Vem är blygast: Paulina
När grät du senast: Igår
Vad är den bästa känslan i världen: Glädje
Värsta: Osäkerhet
Vart vill du bo i framtiden: Söder <3<3
Hur länge tror du att du kommer leva: Skulle ju bli besviken om jag inte blev 100 iaf ;-)

Har du någonsin

Blivit dissad: Jopp
Rymt hemifrån: Nix
Skolkat: Det har väl alla? :P
Sovit utomhus: I tält iaf
Gråtit i skolan: Japp
Spytt i skolan: Nej, och tacka gud för det..
Velat bli modell: Nej
Varit otrogen: Nej
Gjort något riktigt dumt som du skrattar åt idag: Japp, man måste skratta åt sina eländen.. :D
Sett en död människa: Nej
Druckit alkohol: Jajamen..
Ätit sushi: Japp, mest i Australien. Den e kungen av sushi!! :)
Varit på scen: Det har jag nog lyckats vara nån gång under mina 20 år :P
Snattat: Nopp
Varit full: Ehh, ja.. Behöver väl kanske inte gå in på detaljer.. :P
Retats: Jag är megaprovoceraren :P
Blivit nerslagen: På ju-jutsuträning, ja.. Blev rejält knockad en gång :P Ute i "riktiga" livet, nix :)
Svär: Som en sjöman! ;-)
Sjunger bra: Nej, sjunger hellre än bra :P
Duschar dagligen: Japp, enda sättet att få liv i mig :P
Kommer överens med dina föräldrar: Hyfsat skulle jag nog säga
Gillar åska: Så länge man är inomhus så e d ju supermysigt! :)
Spelar något instrument: Testar pappas banjo då och då :P
Äger en iPod: Nix, kör Spotify och mobilradion ist!
Går till kyrkan: Går det isbjörnar på gatorna i Sverige?
Sover med gosedjur: "Med" skulle jag väl inte säga.. Han är mer som en kudde :P
För dagbok: Bloggar om det räknas :S
Dansar i regn: ALLTID!
Sjunger i duschen: Japp!

This or that:

Pepsi/Cola: Usch, inget
McDonalds/burger king: Se ovan
Singel/gruppdate: Singel
Choklad/vanilj: Vanilj
Jordgubbar/blåbär: Blåbär
Kött/veg: KÖTT! <3<3
Tv/film: TV
Gitarr/trummor: Trummor skulle vara sjukt nice å kunna, tror jag skulle passa bättre me att banka på de än att spela gitarr iaf :P
Adidas/nike: Nike, fast alla gamla Adidasjackor e ju grymt nice. Men på skor är det Nike iaf :) Pegusar helst!
Kinamat/mexikanskt: Burrito vs friterad gammal räka.. :S Eh, är det ens en fråga? :P
Kakor/paj: Paj!
MTV/VH1: MTV
Blind/döv: Döv

Kan du:

Gå ner i splitt: Jo jo, jag ja.. :P
Skriva med båda händerna: Läsligt iaf ;-)
Vissla: Nix, inte en ton..
Blåsa en bubbla: Både me såpbubblor och tuggummi!
Rulla din tunga i en cirkel: Cirkel hur? Kan jag säkert :)
Ha dina ögon i kors: Inte sådär överdrivet kontrollerat iaf.. Men himla me ögonen kan jag iaf :P
Nudda näsan med tungan: Eh, nej.. Är glad om jag kan nudda överläppen :P
Dansa: Fågeldansen iaf ^^
Äta vad du vill utan att oroa dig: Nej

Vem var den senaste personen:

Du nuddade: Meda om hon räknas som person, annars Åsa
Du pratade i tfn med: Åsa, ville bli insläppt :P
Msnade med: Oj, det var nog Gabbi
Du kramade: Åsa
Du skällde på: Säkert syrran
Sportade med: Var längesen jag sportade med nån, men tycker jag krockar med Mia hela tiden när jag tränar så det var nog hon :P

Senast du:

Skrattade: Nån timme sen om ens det :)
Grät: Igår
Tuggade tuggumi: På väg hem från Åsa runt 7-snåret
Drog ett skämt: Oj, det gör jag så gott som hela tiden så det kan nog inte ha vart länge sen :P
Sång du sjöng: The Salmon Dance - The Chemical Brothers. Stolt över det? Nja, kan väl diskuteras :P

Random:

Vilket land skulle du vilja besöka: Sydafrika!
Hur många kuddar sover du med: 2 brukar det nog vara oftast
Dricker du mjölk: Nix, havremjölk ibland..
Person du hatar mest: Hatar är ett starkt ord.. Ogillar finns väl en hel del så gott som hela tiden, men hatar.. nej..
Mest använda fras: "A men gud ja" var det på gymnasiet kommer jag ihåg.. Nu är det nog "fantastiskt" eller "oh, himmel" ;-)
Var tror du vi hamnar när vi dör: Bland molnen hoppas jag :)
Hur många signaler innan du svarar: Alldeles för många om jag ens svarar
Vad borde man uppfinna: Mer timmar till varje dag kanske ;-)
Är du ett hälsofreak: Oh yes!
Vad är det värsta vädret: Slask och sånt där duggregn som knappt är regn över huvudtaget utan som bara messar upp håret :S
Lekte du med barbie som liten: Hade nog ett par, men de fick inte så mkt uppmärksamhet vad jag kan komma ihåg :P
Hur många betyg har du ig i: Ett, fysik breddning :S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar