torsdag 15 december 2011

The lion's roar

Men himmel, jag börjar ju bli för dålig på det här med bloggandet, kan kanske skylla lite grann på att vi har mör mycket i skolan? Eller? Nä, faktiskt inte, trots att vi har 7,5 hp på 2 veckor känns det lugnt! Det som är kvar är mördarlångt seminarium i akupunktur och vetenskap inom akupunktur idag. Imorgon väntar ett pass seminarium med för-PM inför C-uppsats, jag trodde vi hade fyra pass så det var en positiv överraskning! Igår skrev jag och Nicole klart vår affärsplan, det har blivit en så ovärd uppgift att jag tillslut bara startade igång bulldozern och plöjde igenom allt och plöjde typ över coachen också utav bara farten, sorry! Klart blev det iaf =)
Sen fick vi ut hemtentan igår och den ska nog kunna bli klar i helgen med lite köttande! Och på måndag åker jag hem mot STHLM igen =)

I tisdags var jag på ett GRYMT spinningpass, jäklar i min lilla låda vad bra det var! En instruktör som lyckas få mig att pressa mig till det där lilla extra så att man ligger på gränsen under i stort sett hela passet och då och då chansar med risk att total-dö långt innan passet är slut, me like! En sån instruktör som inte bara får en att inse att man försöker mes-köra utan som faktiskt får en att bli lite förbannad på sig själv för det och som får en att göra nåt åt det, wunderbar!

I tisdags hade vi också julfest med Hälso6, oj oj, vad kul vi hade! Vi hade "fått" lite vin av en kompis som ju inte kunde finnas kvar tills efter jul så det var vi ju tvugna att försöka göra av med ;-) Sagt och gjort, vi gjorde ett bra försök!

Imorgon lite sista-gången-mys med klassen innan jul, Mia och Emelie bjuder in till julknytis! Jag och Jeppe tog ansvar för efterrätten och det blev en pepparkakspannacotta som jag lyckades att INTE förstöra denna gången, tur för mig ;-)

Nä, nu ska jag äta upp min pepparkaksgröt och göra mig i ordning, akupunktur väntar nu på morgonen, vi ska lära oss att sticka nålar efter speciella "recept" för olika åkommor, spännande intalar jag mig när tröttheten försöker få mig att tycka nåt annat ;-)

Visst ja, våren börjar klarna litegrann efter prat med kursansvarig, det lutar mot att jag kan få chansen att göra 5 veckors praktik, förmodligen på Sunderby sjukhus så att det inte sabbar för min och Jeppes C-uppsats, glad Jossan!

Ha en bra dag!

Puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar