torsdag 20 oktober 2011

Ain't no reason

Ååh, igår var en fin kväll! Eller ja, dagen var väl inte så pjåkig den heller, men kvällen, gudomlig! Jag bjöd över Jeppe till mig på lyxmiddag och hon kom hem till mig efter mycket om och men (long story...), vi åt kalvytterfilé (stört gott, rekommenderas!) med citron- och basilikamos och sås och grönsaker, mums mums mums i min lilla låda! Och det bästa av allt var att vi lyckades fixa köttet! Vi knöt ihop det med steksnöre och stekte så det fick en fin stekyta och sen tillagade vi det i ugnen och använde köttsaften till att göra såsen på =) Det var en riktigt god smak, smakade nästan lite vilt, eller hur Jeppe? ;-)

Efter middagen hade vi häng innan vi drog till STUK och firade jul med julmusik, glögg, pepparkakor, julgran och härliga kompisar. Sen vaknade våra inre tanter till liv och vi rullade hemåt rätt tidigt. Lagom trött idag! :/

Har inte någon egen patient förrän 13 idag men har en hel del att fundera kring gällande behandlingen så jag har definitivt saker att göra. Och så ska jag återinlära Åstrands cykelergometertest och bygga bassängpass, busy busy!

Puss!

P.s. bild på gårdagens måltid kommer upp ikväll! D.s.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar