tisdag 27 mars 2012

Allting kommer bli bra till slut, du ska se att allting ordnar sig

Igår var en fin dag som avslutades mycket fint med prommis, våfflor och mys med JeppeX2!

Idag har varit en ännu finare dag! Jag och min c-uppsats-partner-in-crime har ett fint flyt för tillfället. Det är lugnare och gladare nu när jag slutat praktiken och det är fullt förståeligt då arbetsbördan blir betydligt mer jämn och Jossan slipper det dåliga samvetet som kretsade över huvudet som ett litet svart regnmoln i fem veckor.. Vi har haft en härligt ironisk jargong under större delen av dagen vilket lättat upp arbetet ytterligare, det behövs när man skriver c-uppsats! Imorgon har vi möte med handledaren och får antingen klartecken att fortsätta eller stora stoppskylten satt framför vår för tillfället härligt rullande farkost. Den som lever får se!

Efter plugget blev det träning vilket kan diskuteras länge och mycket. Jag gjorde det precis i min nya blogg (ja, jag har en ny blogg, det ni! :P) som ska blir fortsättningen efter studielivet men som tjuvstartats lite redan nu :)

Jag hade ingen middagsplan men med fläskytterfilé i kylen hade Jeppe en tydlig middagsplan. Jag gjorde en deal med henne som vi båda nog blev nöjda med; jag fick middag hos henne idag och hon får lyxfrulle hos mig på torsdag. Och vilken middag jag fick! Fläskytterfilé med ugnsbakad (på kanske lite mer än 188 grader :P) potatis, sås, sallad och smörstekt majs. Men hallå! Hur ska jag nånsin kunna toppa det på torsdag?! ;) Tusen tack och mums!

Nu ska jag sova och ladda för en heldag imorgon med möten, plugg och träning!

Puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar