söndag 6 mars 2011

På väg hem!

Tjolahopp!

Sitter på bussen på väg hem från Götet nu, det har varit en helt perfekt helg, precis vad jag behövde! =)

Tågresan gick jättesmidigt, kollade "Darjeeling Limited" som är en helt perfekt tågfilm! Och dra på trissor, tåget var en halvtimme för tidigt! Hade dock jobbigaste sällskapet runt om mig, ett gäng tanter och gubbar i cirkus 50-55årsåldern som hade med fickpluntor och alkohol i petflaskor och förde ett jäkla oväsen. Som tonåringar fast i rynkigare format ;-)

Blev uppmött av Jeppe inne vid Centralen och så gick vi och strosade inne i centrum. Satte oss ute i solen och drack latte och åt smörgås till lunch, härligt med vårkänsla! :D Jag shoppade en underbar klänning från Twist&Tango, eller ja, Jeppe övertalade mig att köpa den :P Sen gick vi en prommis med Jeppes föräldrar ner till vattnet, supermysigt! Dit vill jag i sommar och bada! :)

Efter det skjutsade vi hennes föräldrar till bekanta de skulle på middag hos. Sen åkte vi hem och när vi kom hem insåg Jeppe att hon inte hade hemnyckel så vi åkte tillbaka och hämtade en och så åkte vi hem igen :P Efter det var vi hungriga så vi slängde ihop en middag snabbare än någonsin; stekt kyckling och ugnsbakade rotfrukter, mums! Sen blev det melodifestivalen och massa godis! Dock somnade vi båda två i en varsin soffa vid nio-tiden och missade avgörandet, lite surt men vad gör man när man är två mini-tanter? :P

Dagen började med en smarrig frulle och efter det satte vi oss i bilen och drog till Ullared! Haha, det var skitkul grej att ha gjort och helt galet vad stort det var och vad effektiva vi var och vilken god lunch vi åt! :) Kul dag! Jag shoppade en rosa vind/regnjacka, trosor i bambu, ett ölspel, ett dra-på-lakan, lite ögonskuggor och nagelgrejer :)

Nu är jag på bussen på väg hem till Stockholm igen, har hamnat på nån buss som tydligen ska gå direkt till STHLM utan att stanna på vägen så lär vara hemma kring 10-tiden :) Försöker ha NPG-möte vis skype, går sådär :P

Imorgon väntar praktik igen, är uppvilad trots att det varit en helg fylld med aktiviteter!

Puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar