måndag 13 februari 2012

Now hush

Ny vecka och nya tag!

Praktik idag igen och även där går jag från klarhet till klarhet tidigare. Fick introducera en nyopererad patient i sitt träningsprogram och fick träna passiv rörlighet med en annan patient. En till rollatorutprovning och en mobilisering av en ryggpatient. Och så lite fix med fördjupningsrapporten på det! Skulle visa upp hur långt jag kommit idag och min handledare erkände att hon var väldigt imponerad över det jag gjort, det är kul att höra! Hon är skön min handledare, hon har höga krav men finns alltid med en och kollar så man är med i svängarna. Pushar en rätt mycket men bara gällande saker hon vet att man klarar av. En perfekt handledare för mig med andra ord!

Nu på kvällen lurade jag med mig JeppeBeppe på spin75, var sjukt trött innan men ruggigt taggad under passen. Hög puls, slutkörda ben och rejält mycket svett blev resultatet, gött mos!

Och på tal om gött mos (höhö) så gjorde jag hemmagjort äppelmos igår, så sinnesjukt jäkla gott!! När vi storhandlade hade de äpplen för 5 kronor kilot så jag köpte 3 kilo och gjorde mos av, oj vad mycket godare än vanligt mos!

Nu ska jag vara lite IQ-befriad innan jag ska gugga in mig i vetenskapens värld imorgon. Ledig från praktiken för att jobba med uppsatsen, mmm.. Nice!

Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar