torsdag 23 februari 2012

Cause it feels just like you said it would

Tjolahopp!

Klockan tickar och tiden går och många timmar blir ett år. 3 månader kvar till Islossningen idag vilket in nebär att jag måste säga upp min lägenhet typ pronto. Sjuk känsla. Vad gör man sen? Ingen aning. Sökar alla jobb som finns och är inombords ruggigt glad att jag alltid har äldreboendet att återvända till. Som fast vick till sommarn och iaf som timvick till hösten. Då har jag en inkomst iaf i väntan på sjukgymnastjobb. Vet inte vart jag hamnar i höst. Ena sekunden vill jag vara kvar i Luleå och typ plugga vidare/annat bara för att få vara kvar. Andra sekunden vill jag bara flytta tillbaka till STHLM och börja nya livet där. Men det känns inte riktigt som nya livet om man inte får ett sjukgymnastjobb. Ojoj, många frågor och tankar. Tur att jag har så mycket att göra så jag inte hinner tänka så mycket ;)

Praktiken rullar på skitbra just nu. Jobbar självständigt så gott som alla dagar och får verkligen jobba med en bred grupp patienter. Har höfter, axlar, fotleder, ryggar, händer, you name it! Får massa beröm av min handledare men hon är heller inte sen att påpeka om hon tycker jag sköter mig mindre bra. Som om jag inte lägger mig i för mycket hur annan personal hanterar gång- och förflyttningsträning i vardagen. Då vill hon att jag ska lägga mig i. Antar att jag är för snäll som vanligt. Hon älskar mitt journalskrivande iaf :)

Igår var det sexmästeriteambuilding signerat 6M och D6, kul kul även om jag var sjukt trött när jag kom hem från praktiken. Hade jag gått och lagt mig då hade jag inte vaknat förrän morgonen därpå.

Helgen blir tuff med förmodligen jobb både fredag och lördag, inte helt spikat ännu. Då får festprissen i mig vila lite och levern tackar nog och bockar :)

Nä, nu ska jag kötta rapport innan det är hemgång!

Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar