söndag 21 februari 2010

Grön och grymt god lunch

Halloj!

Sitter och tentapluggar psykologi för fulla muggar så kör allt bloggande nu på löpande band :P

Gjorde en grymt god sallad till lunch! Ni ser mästerverket nedan =) Jag kokade färsk broccoli och morotsslantar, hällde av vattnet och tillbaks med dem i kastrullen igen. I med lite majskorn, lite smör, salt och snurra runt ett par varv. Häll upp på tallrik! Sen på med en burk tonfisk eller annat proteinalternativ samt valfritt flytande val jag körde på en klick pesto och en klick creme fraiche. Servera med kokt ägg om så önskas och njut! =)

Mums!

När vi ändå är inne på mattema passar jag på att slänga in lite bilder från vårt semmelbak samt popcornpoppning när det går som mest åt skogen!

Sötaste Nicole aka coach

Otålig väntan :P

Färdiga bullar!

Varm choklad serverades till!

Gräddvispning a'la Jimmy och Jeppsson

No comments.. Vill dock påstå att felet ligger i kastrullens storlek och INTE hos mig! :P

2 kommentarer:

  1. Det är spökets fel!!/Nicole

    SvaraRadera
  2. Haha, kom inte ens på tanken att skylla på honom men det ska jag ju absolut göra ;-)

    SvaraRadera