söndag 21 februari 2010

Helt sjuk jaktstart!

Jaktstarten igår var helt sinnessjuk! Min tanke för att somna tidigt då jag var helt slut.. Vid elva gav jag upp då jag inte kunde sova.. Vågar gissa att det berodde på att jag visste att det var herrarnas skiathlon på tv. Så slog på tv:n strax innan de gick över till fristil, och vilken grym tajming! Olsson drog ifrån och fick 10 sek, 15 sek, 20 sek, 25 sek.. Hellner och Södergren låg i täten i klungan och gjorde allt för att bromsa klungan trots att det tar otroligt mycket på deras krafter, allt för att ge Olsson större chans. Offrar alltså sina egna medaljchanser för Olsson, otroligt stort!

Till slut tröttnar Legkov och drar iväg från klungan, Angerer och Hellner följer och hur det slutade? Ja, det borde ingen ha missat vid det här laget =) GULD till Hellner och BRONS till Olsson! Otroligt glad att Olsson fick en medalj han med, älskar när människor verkligen vågar chansa och när det faktiskt håller.. Han hade lika gärna kunnat klappa ihop totalt när de kom ikapp honom.. Underbart! Och Elofssons tårar... Jag saknar ord.. Då förstår man verkligen hur stort det som hände var, en riktig laginsats! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar