måndag 22 februari 2010

Volym i håret

Torrschampoo är absolut något jag kan rekommendera för någon som snabbt får fett hår och för de som önskar lite mer volym i sitt hår. Det finns dock en djungel därute så vad välja? En som jag testat som är riktigt bra är Oasis Dust It, ett pulver på burk. Man tar bara lite pulver i båda händerna och "gnuggar" in i hårbotten och kramar in i håret tills med får bättre volym, avsluta eventuellt med hårspray. Det går även att hälla direkt i hårbotten, lyft då upp håret en aning och pudra in under och krama in.

Oasis Dust It, ca 99 :-, finns på många frisersalonger eller på nätet!

Och för er som tycker att det är för mycket (jag kan absolut hålla med er då det är en liten burk med bara 50 ml i) så har jag ett annat tips som jag tycker funkar minst lika bra, mjöl! Japp, använd på exakt samma sätt, vetemjöl eller potatismjöl! Ta bara lite mjöl i händerna (börja med lite grann och ta därefter mer om du inte får det resultat du önskar =) Även babypuder kan funka!





OBS! Har du mörkt hår är mjöl inte att föredra då det lätt kan se ut som att du är gråhårig.. Testa med lite grann och se hur det funkar för ditt hår!

2 kommentarer:

  1. Känns på något sätt som det är enklare och fräschare att tvätta håret :)

    SvaraRadera
  2. Det klart att det tvättas också =) Men har man mitt hår funkar det inte att tvätta hela tiden, då är det överallt och exakt som det vill och exakt som jag inte vill :P

    SvaraRadera