söndag 26 juni 2011

It's like wishing for rain as I stand in the desert

Jag lekte precis sjukgymnast med morsan som har haft ont i nacken jättelänge. Förberedelse inför primärvårdskursen - check! Det blev anamnes, rörlighetsundersökning, palpation och hela faderullan. nu har jag lagt fram en behandling som hon har lovat att följa så det blir spännande att se om det hjälper =)

Annars har dagen varit lugn. Som en söndag ska vara. Var ute på en rask morgonprommis innan jag la mig i soffan och läste på lite om ländryggen. Var på Roberts dansklass idag och jag kommer ha lika mycket träningsvärk i käkmusklerna som i övriga musklerna. Jag log konstant i en timme. Och så jag snurrade! Jisses vad den snubben kan snurra, jag skulle vara överlycklig om jag kunde snurra hälften så bra som han =) Sjukt härlig stämning med en massa jubel och skratt och svett och passet avslutades med att gruppen delades upp i två grupper som fick "uppträda" för varandra, skitkul att ha folk som hejar fram en och som man sen får heja fram =)

Sen träffade jag upp familjen för en utemiddag, thaimat blev det. Jag käkade wokgrönsaker med tigerräkor, mums filibaba! Sen läste jag och syrran våra "Vårt barn"-böcker om hur vi utvecklades när vi var små. Det var ganska jämt race, kanske var syrran lite föra mig i det mesta men jag jämnade ut när mamma erkände att jag var "lite lättare att ha att göra med". Bra tajming att läsa de böckerna efter att jag drömde att syrran fick barn med en känd fransk akvarellkonstnär ;-)

Imorgon ska jag ringa spons, spons och lite mera spons. Och gugga ner mig lite mer i ländryggen. Det är sånt kul man gör när man är "ledig" ;-)

Puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar