torsdag 16 juni 2011

Kill the messenger

Jag skulle köpa en cykel idag. Fick inte mycket mer info om vart köpet skulle utföras mer än en jobbadress och ett förnamn. Jag gick dit och frågade i receptionen efter en person med det namnet som skulle sälja sin cykel. Då säger de att jag behöver ett efternamn för att det jobbar 8 personer med det namnet på företaget. Så det blev ingen cykel och jag fick snopet promenera hemåt igen. Det kanske inte är meant to be att jag ska ha cykel, det kanske blir att lägga pengarna på ett SL-kort istället.

Imorn hade jag planerat träning innan jobbet men om jag har lika mycket träningsvärk som idag kommer det icke fungera. Jag gjorde en klassisk träningsvärks-/ryggont-/mensvärksutrullning ur sängen; man lägger sig på mage och låter benen sakta hasa ner på golvet bredvid sängen. Man tar emot sig så smidigt som möjligt med knäna och hänger kvar med överkroppen på sängen. Därifrån sätter man handflatorna på sängen och sträcker ut benen så man intar något som kan liknas vid "hundens position" inom yogan. Sen står man där och känner efter om dagen går att fortsätta eller inte just då. Gör det inte det är det bara att sjunka ner igen på knä och invänta bättre tider. Idag gick det att fortsätta och det var ju bra det =)

Vill ni läsa något roligt kan ni läsa det här inlägget. Jag hittade den på Magdalena Bibiks blogg och fick mig ett gott skratt =) Han som skrivit inlägget driver en underbar hatblogg, kika igenom den så får ni se! "You say hakuna matata, I say hatahatahata"...

Nu ska jag och grisen sova, vi har haft en mysig dag! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar