lördag 30 juli 2011

Help I'm alive

Hemkommen från en kvällspromenix runt Årstaviken, fin men lite kylig kväll i huvudstan. Nu är det inte många dagar kvar här innan jag åker uppåt igen. Lite blandade känslor kring det just nu men det jag vet är att det ska bli underbart att få träffa alla människor där uppe igen, saknar många av dem en hel del nu!

Idag är första gången på länge som känningarna i min rygg inte är vanlig ryggsmärta utan riktigt härlig och go träningsvärk! I ryggen dra på trissor! Lite sådär småkrampande träningsvärk längs hela erector spinae, nice price! Jag tar träningsvärk framför vanlig ryggsmärta veckans alla dagar och träningsvärk borde ju betyda att musklerna jobbat och det är ju exakt vad instabilitet och svaga muskler behöver, kanoners! Träningsvärken kommer från dansen igår, upplevde dansmagi med Magdalena Bibik, fantastiskt, saknar ord :)

Nu är det inte mycket tid kvar på jobbet heller! 3 pass, 26 timmar. Sen har jag jobbat färdigt för sommaren! Jobbade idag men det var ingen toppendag om man säger så. Direkt när jag kom dit fick jag höra av nattpersonalen att en tant på förra avdelningen precis hade dött, kändes tomt och konstigt. Det var inte många veckor sen vi skämtade ihop om att vi borde svänga våra lurviga i en bugg för att jag jobbade en fredagskväll. Men hon försämrades väldigt mycket bara under de få veckorna jag jobbade på den avdelningen så en liten del av mig kände ändå en lättnad över att hon nu får slippa må så dåligt som hon verkligen verkade göra. Det var andra dödsbeskedet under helgen. Igår fick jag veta att en dam på nuvarande avdelningen dog i onsdags. Hon dog dock inte på avdelningen utan på sjukhus dit hon åkt ett par dagar tidigare.

Nu ska jag gå och lägga mig och är otroligt tacksam för att grannarna väljer krogen istället för hemmafest i natt!

Natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar