fredag 1 juli 2011

Set fire to the rain

Stockholm är träningsglädje för mig, det är bara att inse det! Var på Roberts dansstpe igår IGEN och jag kan inte säga det tillräckligt många gånger; träning där man, hur jobbigt och svettigt det än må vara, får en att le konstant den timmen man kör - det är bra träning! Det är sån träning jag vill ha i Luleå, det är sån träning jag inte har i Luleå, den finns här... Gaah, får inte nog av det! Och det handlar inte om nån soft träning där man bara fis-kör lite grann, absolut inte! Det är fullt ös och upp och ner och över och under (nja, inte riktigt under kanske :P) och runt den där jävla step-brädan i 60 minuter och det är egentligen oförklarligt hur det kan vara kul, det låter ju egentligen skitkul. Men har man en grym instruktör med en sån jävla utstrålning, rörelseglädje och pedagogik så blir varje pass en dos glädje som räcker lång tid. Jag måste verkligen se ut som ett fån för de som går förbi salarna och kikar in, så jävla mycket ler jag under passen. Vid varje step touch mellan varje block ler jag, varje varv vi kör koreografin ler jag, varje gång jag snubblar på brädan och drar en lättnadens suck för att jag inte satte mig på ändan ler jag, varje gång jag växlar ihop blocken och kör en box step över vänstersidan på brädan när de andra kör ett vanligt enkelt steg till höger ler jag, varje gång klockan slår "dags för passet att sluta" och vi får höra "äh, vi kör ett par varv till va?" ler jag. Obeskrivligt, ni måste testa det för att kunna förstå det! =)

Jobbet igår kändes som en neverending story, det var riktigt varmt och jävligt... Det enda positiva var att jag inte kände av min rygg för 5 öre när jag vaknade på morgonen eller under tiden jag jobbade, det var första gången på länge! =)

På kvällen hängde jag med Andrea och Charlee i solen vid vattnet vid Tanto, såna dagar ska man fan ha flera av, underbart! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar