måndag 11 juli 2011

Paper aeroplanes

Dagen har ägnats åt shopping, riktiga fynd har jag gjort! Fick bl.a. en kofta och en själ för 130 kr när de utan rean skulle kostat 700, me like!

Sen åkte jag och pappa och hämtade farmor som kom med buss från Rättvik, blev ett snabbt hej och ett snabbt hejdå innan de droppade av mig på Söder igen. Susade hemåt och lagade god middag till mig och syrran, en köttfärsomelett, recept längst ner i inlägget! =)

Dagen avslutades med träning. Körde inte riktigt som jag brukar köra gym, det blev väldigt improviserat och lite nytänk. Började med benpress med låg vikt och många reps, måååånga reps. Körde bara ett set med 50 reps tills det brände gött i rumpa framsida lår. Hade jag inte vetat om att jag ska träna imorn med hade jag testat att köra 2 till likadana. Nu var det mer bara ett test om det funkade :P Sen blev det lats, bröst, triceps, biceps (21:an såklart, älskar't!) och mage. Körde jag inget mer? Hmm.. Aja.. Sen blev det rörelseträning för hela slanten, spec för hamstrings. Jag har ju haft utstrålande smärta ner mot baksida lår från min ländrygg tidigare men nu var det länge sen jag kände av det. Har fått för mig att det kan ha nåt att göra med hur jag suttit och att hur jag suttit kan ha haft nåt att göra med mina hamstrings som har varit töntigt korta och strama. Så nu kör jag hamstringsrörlighet enligt MAQ efter varje pass. Sitter mkt i skallen? Förmodligen! Gör det saken bättre? Absolut!

Och så receptet då!

Köttfärsomelett (5 port för mig och systeryster)

"Botten"
4 ägg
1 dl grädde
1 tsk oregano
2 msk smör till formen

"Fyllningen"
400 g köttfärs
Salt och peppar
2 msk tomatpure eller chilisås eller dylikt rött halvflytande
3 msk vatten
1 gul lök
2 vitlöksklyftor
Ev andra roliga kryddor man kan tycka passar i en köttfärsomelett
Körsbärstomater (när jag skrev det först var jag så trött så jag skrev köttfärstomater och kunde inte komma på varför det såg fel ut :P)

"Såsen"
2 dl riven ost
1 dl grädde
1/2 dl creme fraiche

1. Sätt ugnen på 200 grader (eller 188 :P)
2. Blanda ihop ingredienserna till botten och häll smeten i en smörad gratängform. Grädda i ca 8-10 min i mitten av ugnen.
3. Under tiden steker du köttfärsen med resten av grejerna till fyllningen. I en bunke blander du ihop grejerna till "såsen".
4. Ta ut botten ur ugnen och höj samtidigt temperaturen till 225 grader. Lägg på köttfärsfyllningen och häll såsen ovanpå. Toppa med halverade körsbärstomater och grädda i ugn ca 10 min.
5. MUMS!

Visst fasiken, fyndade en naprapatbehandling idag också! Den fanns på letsdeal.se och jag fick 73 % rabatt på den, det ni! :D

Natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar