fredag 11 september 2009

Fredag

Tjolahopp!

Ja, då var det fredag IGEN. Wohoo!! Kan inte ens säga "äntligen fredag" då tiden går så sjukt snabbt att man inte ens hinner uppfatta att tiden går alls :P Några i klassen ska fira fredagen med lunch ute idag :) Har längtat hela veckan, det är lyx!

Idag väntar ytterligare en heldag i plugget med motorik och rörelsestudering. Var riktigt intressant igår, spec då vi fick studera 2 rörelser (uppresning från stol och att ställa sig upp från att ha legat på magen). Man har inte tänkt förut på hur kroppen faktiskt jobbar i varje litet steg av en rörelse.

Jag insåg hur mkt jag tänker på mitt knä och hur rädd jag faktiskt är över att det ska paja igen. Var lite förvånad över att det fortfarande sitter kvar så mkt i huvudet trots att det är snart 2 år sen det gick sönder.. Ska försöka att släppa det :P Lyckades även övertyga så gott som alla i klassen att jag nog måste vara världens mest osmidiga person då jag fick demonstrera hur jag reser mig upp.. :S Yoga nästa? :P

Visst ja, gick på ett grymt spinningpass igår! Det var en tjej som vickade och hon va grymt tuff! Kändes asbra att köra ett tufft pass igen, har inte lyckats hitta några andra här än.. Saknar Sthlm..

Nä, nu hinner jag inte sitta här längre!

Vad händer hos er där ute idag? Några spec planer för helgen? :)

PUSS!

1 kommentar:

  1. God morgon!
    Nu har jag bokat köpt träningskort, bokat in en instruktör till gymet på torsdag kväll, ska gå ett provapå-pass hathayoga och sen är det bara att köra på. Ska bli skönt att komma igång. Hoppas du kan köra middag söndagen den 4:e oktober, det vore kul att träffa alla igen. Ska bli fint väder åtminstone lördag så det blir nog lite prommisar. Ha en trevlig helg! P o k, Ume

    SvaraRadera