torsdag 2 september 2010

Dubbelträning, metodövningar och spex

Tjo!

Körde på dubbelträning igår vilket var riktigt skönt och efterlängtat. Började med spinning och gick direkt därifrån till bodybalance. Idag känns kroppen lite sådär härligt mör :)

Idag hade vi första metodövningarna med Ulrik som är ny lärare här, han har bl.a. anatomikursen för T1:orna. Han hade metodövning i muskelfunktion med fokus på muskelstyrka och töjbarhet samt testning av dessa båda. Det var en rolig metodövning, tiden går så sjukt mkt snabbare när man får jobba en massa praktiskt istället för att bara sitta rakt upp och ner och lyssna under en föreläsning :D Var tydligen ganska rörlig i mina hamstrings vilket jag definitivt inte trott :P Men Anna töjde och töjde och töjde utan att jag tyckte det kändes speciellt mkt, stackarn, helt slut var hon ;-)

Ikväll ska jag och coachen gå på spexet, Svartskägg :) Det ska tydligen vara riktigt bra så det ska bli kul att äntligen få se det :) Och kul att få sällskap också, hade inte haft nån lust att gå dit sj.. :)

Nu har jag pluggat klart för dagen, hamnade i Ljusgården och gick igenom lite smärtfysiologi, gamla föreläsningar och ledvinkelmätningar. Nu ska jag skynda mig hem och hinna få i mig lite middag innan jag ska iväg igen. Det blir champinjonsoppa hör och häpna. Har mått illa och haft ont i magen större delen av dagen och det var det enda jag var sugen på så då är det bara att lyssna på kroppen I guess :P

Nä, hare! Puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar