tisdag 28 september 2010

Plugg, plugg och så lite mera plugg....

Tjo!

Anledningen att jag uppdaterar så kasst är att typ det enda jag gör för tillfället är att plugga och det är lite sådär halvkul att läsa om vågar jag gissa :P

Idag har vi haft föreläsning i funktionell anatomi för knäleden, en föreläsning på sisådär 40 min inkl. trigonometri som vi klart och tydligt har fått höra att vi inte ska ha på tentan men som likt förbannat säkert lär ha smygit sig in när man väl sitter där och skriver... Pass två var ett vetenskaplig metod-pass där bl.a. min grupp redovisade vårt PM gällande undersökning av knäskador. En liten sak av alla saker avklarad och ett steg närmare att bli klar med allt :)

Nu har jag suttit sen elva och pluggat, har gått igenom hela avsnittet om knäet i vår kurslitteratur och nu ska jag börja beta igenom alla diagnoser med tillhörande undersökningsfynd och behandlingar.. 12 stycken.. Lär ta sin lilla tid :)

Fick precis ett samtal från min arbetsgivare som ringde och sa att hon satt med mitt intyg framför sig och det var inte långt ifrån att jag vräkte ur mig en förfrågan om varför det ligger framför henne och inte framför mig då jag skulle ha fått det för 2 månader sen.. Men nu ska det tydligen vara på g..

Började dagen med en morgonprommis innan föreläsningarna vilket var jätteskönt! Mötte 1(!) människa under hela timmen, lugnt och skönt med andra ord :)

Lär sitta och plugga ett tag till men ikväll blir det tv-mys med Jeppe efter lite städning av lägenheten :) Skulle ha tränat idag men känner av halsen vilket är sämst.. Vill verkligen börja träna igen, saknar det verkligen men har gett mig fan på att inte köra igång förrän jag är helt frisk...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar