onsdag 29 september 2010

Första dosen tentaosäkerthet...

...kom som ett brev på posten under dagens metodövning. Jag har varit lugn fram till idag, visst är det mkt vi ska kunna och visst är det mkt nytt, men det har ändå känts stabilt. Men under metodövningen idag när vi gick igenom ett patientfall fick jag fan lite panik... Det slutade med att jag till slut bara satt och skakade på huvudet och den enda tanken som snurrade i min skalle var; "hur fan ska jag kunna det här om en månad?". Det kändes just då som att alla kunde allt och jag kunde noll... Jobbig känsla...

Nu känns det bättre. Gick hem efter skolan och lämnade pluggrejerna i hallen, tog en lång dusch och kröp ner i sängen och kollade Bondi beach. Inget botar tentaångest så bra som aussie lifeguards ;-)

Var och tränade nu på kvällen för första gången på jag vet inte hur länge.. Har haft en jävla förkylning sen Nolle-p slutade men nu verkar den äntligen vara på väg att ge upp, skönt! Körde en 45:a spinning och körde lite överkropp på gymmet efteråt. Verkar som att både styrkan och flåset fastnade nånstans vid nolle-p för ikväll fanns de inte på gymmet.. :S Aja, det är väl sånt man får ta om man inte håller igång..

Imorn ska vi samla gruppen igen för nästa arbete med vetenskaplig metod. Denna gång handlar det om evidens för konservativ behandling för supraspinatustendinit. Grekiska om ni frågar mig.. Men bara att bita i det sura äpplet och göra det fortast möjligt så vi blir av med eländet..

På kvällen väntar serveringsjobb för cirkus 450 pers, chefer av nåt slag så det gäller lite extra mkt att inte tappa bestick och så på folk :P Blir en sen kväll då det är trerätters så jag tänkte köra igenom funktionella anatomin för fossingen nu ikväll då vi har den föreläsningen friday morning..

Puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar