tisdag 21 september 2010

VFU-trassel

Tjolahopp!

Större delen av eftermiddagen har spenderats år praktikfix utan att ha fått nåt fixat... Lottningen igår fick mig att inse att jag förmodligen inte kommer kunna göra praktiken inom den slutna vården här uppe vilket känns riktigt surt.. :( Har därför börjat kika på lite lösningar i STHLM och bl.a. kommit i kontakt med Sachsska barnsjukhuset. Pratade med en ansvarig därifrån och hon skulle återkomma med besked till mig i nästa vecka. Det enda som verkar vara ett problem är att KI:s studenter har förtur på SÖS platser men har jag tur har de inte praktik under samma period som vi... Vi får se, allting löser sig på nåt sätt :)

Har en liten dipp just nu gällande det mesta. Har två personer jag saknar så mkt att det gör ont. Har verkligen förstått senaste tiden hur mkt de betyder för mig och det gör så jävla ont att inte ha dem nära... Försöker hitta morötter men det går inge bra just nu... Är trött på att vara sjuk, har vart sjuk sen vi kom hem från Kebne för snart två veckor sen... Vill bara komma igång och träna igen, tror jag behöver det...

På fredag är det tacksittning och det fungerar iaf som en minimorot för tillfället, det blir kul och efter det vänder det :)

4 kommentarer:

  1. vi har en tendens att dippa ungefär samtidigt! Jag måste också hitta morötter! eller rullader?!

    SvaraRadera
  2. Bönor kanske? Jag är en ganska trevlig böna enligt vissa :P
    Finns här :D S

    SvaraRadera
  3. Gumman då! Men jag kan hjälpa dig med dippen, har lärt mig på matten jag. Man gör en positiv andragradskurva. :D Då blir man(/det) en glad gubbe! =)
    Shine on min lilla bergsget!

    Pussar i massor

    SvaraRadera
  4. Nicole - rullader it is! :)
    S - haha, hellre dig som böna än andra bönor iaf :P
    Mor - haha, underbar att se hur du lär dig matte i rasande fart och därmed kan ge tips på hur dippar kan bli mindre :) ska testa på min miniräknare här uppe om jag kommer ihåg hur man gör :) Puss!

    SvaraRadera