måndag 2 januari 2012

Heaven is a place on earth

Idag är jag jordens gladaste tjej! Eller inte bara tjej.. Jordens gladaste person! När jag var på jobbet fick jag höra från enhetschefen fick jag höra att Luis var uppe på 5:an. Jag frågade om jag fick lämna avdelningen och sprang 4 trappor upp och ser honom sitta i matsalen. När han ser mig utbrister han glatt: "Andersson", precis så som det alltid har varit. Jag svarar tillbaka med ett "Andersson" och får världens största kram och en massa kindpussar :) Luis fick cancer för inte så länge sen, opererades och berättade idag att han är friskförklarad, bättre nyheter kunde jag inte få, bästa starten på ett nytt år! Jag fick kämpa för att hålla tillbaka tårarna, oj vad glad jag blev! Han pratade redan nu om eventuellt jobb tillsammans i sommar så vi får väl se hur det blir med sjukgymnastjobb ;-)

Jobbade nere på 1:an idag, helt ny avdelning med nya kollegor och nya boende. Det gick rätt bra, försökte hänga med så gott det gick och försöka hjälpa till så mycket som möjligt. Saknade 4:an riktigt mycket så gick upp dit en sväng. När jag går i korridoren kommer Maria, min kollega från i somras, ut från en boendes rum och ser mig. Hon springer mot mig och kramar på mig och berättar om och om igen hur glad hon är att se mig :) Jag erkänner lite skamset att jag inte skött mig helt perfekt när jag har gått på hennes vick men att jag ska fixa till det senare under veckan men hon säger att det inte spelar nån roll alls utan att hon bara var glad att jag var tillbaka. Det var när jag sa hejdå till Maria i somras som jag tombölade och hon skrattade så mycket åt mig så hon nästan grät av skratt själv ;-) Får väl se hur det blir på fredag när jag gör sista passet, ska hitta nån blomma som tack :)

Dagen avslutades på bästa och gladaste sättet då jag lyckades få plats på Roberts dansstep, jäklar i min lilla låda vad kul det var att vara tillbaka :) Den gamla vanliga träningsvärken i käkmusklerna kommer vara tillbaka imorgon, så mycket log jag! Jag körde fullt ös och det slutade med att båda mina skor till slut gav upp. De har sjungit på refrängen länge men nu var det spiken i kistan.. Nya skor måste alltså införskaffas! ;-)

Nu ska jag le vidare, bra dag! :)

Puss!

1 kommentar: