tisdag 10 januari 2012

You used to hold me

Tjolahopps!

Idag hade vi vår egen variatn av "Draknästet" i skolan. Vi skulle inför en jury på 6 personer samt klassen presentera vår affärsidé och sedan få feedback på det. 2 stycken vinnaridéer skulle koras och ett par tusenlappar stod på spel :) Jag och Nicole kom inte därifrån med några pengar men alla 3 "drakar" som kunde vilja prata med en efteråt ville prata med oss om en vidareutveckling av idén så det kändes superkul! Framförallt är jag nöjd med hur lugn jag är vad gäller presentationer. Självklart finns det lite fjärilar i magen innan man ska upp och prata men väl uppe börjar jag bli väldigt lugn. Fusklapp hade jag med mig upp men idag kände jag mig faktiskt lugnare i att prata fritt! Det är en av sakerna jag utvecklat mest under min tid här, kanske för att jag har övat, kanske för att jag börjat tänka lite annorlunda kring det eller kanske bara för att jag blivit ett par år äldre. Samma sak var det i situationer kring Nolle-p, det fanns ett lugn där som inte funnits tidigare :) Kommer ihåg hur dåligt jag mådde under både högstadiet och framförallt gymnasiet när det kom till presentationer inför klassen, det var det absolut värsta jag visste och jag fasade i dagar, om inte veckor, innan :S Nä, bra Jossan! :)

Körde en spinning idag, trodde den skulle slå 75:an igår men nä, tror passet igår vann :P Iofs hade jag piggare ben igår och då är det alltid mycket roligare, idag var det 56 minuter backe (japp, backpass it was!) med tunga träningsvärkiga ben sen igår, huva! Dessutom med en instruktör som går runt i salen och vrider på folks motstånd lite då och då, jag gillar't innerst inne! :)

Imorgon blir det c-uppsatsmöte, prommis till storheden, göra stan osäker och sen möte/mys med Hälso6, äntligen samlade igen!

Natts!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar