söndag 1 januari 2012

Ett tidsfördriv att dö för

Jag är verkligen världens sämsta bloggerska för tillfället. Anledningen är ganska klar; typ det enda jag gör om dagarna är jobb, jobb och jobb och när jag får en lucka träffar jag min underbara STHLMS-vänner, älskar er! På jobbet händer det en hel del roliga grejer, jag skrattar massor varje dag och känner mig väldigt uppskattad. Tror både personal och boende är glada att ha mig där om man får släppa en aning på ödmjukheten ;) Jag inledde det nya året med en total kaffeöversvämning på jobbet, svar på frågan "hur mycket kaffe hinner rinna på 10 min?": Mycket!

2011 har varit lite upp och ner, mycket bra och en hel del mindre bra. Men nu är det avslutat och som vanligt ser jag ingen anledning att tänka för mycket på det som varit. 2012 kan nog bli bra! Framförallt innebär det en sjukgymnastexamen (förhoppningsvis!) och en början på arbetslivet (det riktiga!), jag längtar! Nyårsafton spenderades med Andrea, Paulina, vin, ost och kex, mysigt! :)

Nåt nyårslöfte blir det icke, jag ska bara försöka lära mig så mycket jag kan! Jag läste nåt bra i en tidning idag på jobbet, kommer inte ihåg exakt hur det var men nåt i stil med: "Irritera dig inte på folks dåliga egenskaper, använd dem istället som varnande exempel". Det tyckte jag var bra :)

Nu ska jag hoppa ner i sängen och ladda för jobb imorn, sen väntar två dagar ledigt hör och häpna!! Imorgon ska jag vara på en helt ny avdelning, det är lite skräckblandad förtjusning. Men jag kommer greja det utan problem tror jag :)

Natti!

2 kommentarer: