lördag 25 december 2010

4 dagar till hemfärd och oh så härlig vardag

Tjolahopp!

Dan efter julafton känns som vanligt, tycker alltid man har samma känsla år efter år. En lite "Jaha, det var det det"-känsla. Är glad att det är över och glad att det bara är en gång per år. Men mysigt var det! =) Vi firade hos farmor med farbros, faster, kussarna och Nisse som vanligt. Oj, vad farmor och Nisse hade jobbat med maten! Roligt var att vi för en gångs skull kom för tidigt! Dra på trissor! I vanliga fall brukar vi knappt ens lyckas komma i tid men i år kom vi typ 20 min för tidigt (liten kommunikationsmiss) och farmor blev hur stressad som helst då de inte var klara alls med maten.. Men då högg jag in och hjälpte till så gott jag kunde med det som var klart och så blev det kanon till slut =)

Fick en kaffebryggare av kussarna som jag hade önskat mig, nu ska jag bli vuxen, lite mer beroende, sofistikerad och ekonomisk (en liten sammanslagning av olika reaktioner på min önskelista)! Och så fick jag kaffe också, Löfbergs Lila, så nu blir nog Lisa glad =)

Nu har jag dagit en lååång och varm dusch, hoppat i myskläder, dragit på mig mina tossor som jag fick av syrran i julklapp och krypit ner under täcket! Mysdags? Närå.. Pluggdags.. Ingen rast och ingen ro! Ska banne mig inte dra på mig några onödiga små omtentor, ska naila de redan nu i januari! Kommer inte ha tid för några omtentor så lika bra att sätta dem på en gång =)

Imorgon väntar Bajenmatch jag ska jobba på, egentligen skulle den har efterloggats men vi gör ett försök att få ihop det redan imorn, kan bli spännande! :) Och kul att träffa Tobbe och annat Bajenfolk igen, synd bara att inte Åsa är på plats, hade kunnat bli crazy som vanligt ;) Sen ska vi till kussarna på kvällen!

Om 4 dagar drar jag till Lule för att fira nyår och för att börja ännu en tenta-p. Helt galet, känns som att den förra avslutades alldeles nyligen! Men i slutet på den väntar lilla nolle-p, min morot nu, jäklar vad kul det kommer bli! :D

Hare! Pusspuss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar