fredag 19 november 2010

Gårdagen lite mer ingående

Ja, igår pallade jag ju inte skriva så mkt om gårdagen men det var ssv en helt klockers dag =) Först på förmiddagen hade vi föreläsningar gällande bäckenbotten och inkontinens med en helt fantastisk föreläsare. Hon låg flera gånger framme på katedern och imiterade Susan Lanefeldt med sina "kniiiip". Hon var riktigt bra föreläsare och det var faktiskt ett intressant ämne där man innan hade svårt att tänka sig sjukgymnastens roll.

På eftermiddagen hade vi cirkulation som jag fortfarande tycker är rätt intressant, vi pratade bl.a. om hjärtsvikt och perifer kärlsjukdom. Jag gillar den föreläsaren för hon tar upp allting väldigt metodiskt och är bra på att förklara saker så det blir tydligt =)

Direkt efter föreläsningarna hade vi generalsmöte där vi fixade affischer till ÖPH-sökningen. Sen gick vi direkt och hade möte med projektkoordinator och gamla generalerna. Vi fick ställa våra frågor och läget blev en aning klarare men inte jättemkt :P

Sen gick vi hem till mig för lite kladdkakamys och lära-känna-kväll, även adlarna rullade in :) Vi hade sjukt jäkla kul och det gav en verkligen känslan att det här kommer bli ett riktigt roligt år med en riktigt bra grupp! nu är det bara goredjursriddarna som saknas =)

Nu ska jag kötta lite plugg i typ 2 timmar innan jag ska sitta med som observatör på adlarnas ÖPH-intervjuer. Blir spännande att se vad det är för folk som kommer på intervju och vad de svarar =)

Puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar