måndag 14 februari 2011

Alla hjärtans dag!

Jag är lite trött på det mesta just nu. Tror bara att det är sömnbrist som får mig att känna så här men inte fasiken är det kul för det. Tror det blir bra när jag kommer till STHLM, då ska jag träffa mor Inge, köra Roberts dansstep och traska Årstaviken runt i strålande solsken. Eller ja, jag ska hålla tummarna för att det blir sol, lyckas komma med på Roberts pass utan att fastna på den oändligt långa reservlistan och lyckas pricka in fikadejter då Åsa inte har tenta vilken hon typ alltid har :P Men lyckas jag inte med det jag helst vill kan jag lika gärna traska Årstaviken runt i snöslask och blåst, köra Amads mördarspinning och sitta bredvid Åsa när hon pluggar fysik och matte och kemi och allt annat skit och bara ta del av hennes energi, hon är min inspiration och jag är sjukt stolt över henne! Aja, miljöombyte blir det iaf även om jag säkert kommer längta tillbaka till Lule ganska omgående. Nog med mina tankar nu, at least now you know.

Då jag har ont i halsen blir det ingen träning idag, ska istället ägna kvällen åt att leta artiklar om pneumoniförebyggande åtgärder och så ska jag försöka söka lite sommarjobb. Skulle haft Jeppe här uppe i Lule så hade vi haft myskväll alla hjärtans dag till ära, det hade vart nåt!

VFU:n har vart bra idag. Jag och min handledare kom överens om att ha en innedag idag då ingen av oss ville ta oss ut i -30 grader som det var idag. Traskade ändå till och från praktiken vilket resulterade i en förfryst rumpa som typ fortfarande inte tinat upp.. :/ Jag inledde dagen hos en av mina egna patienter där jag körde andningsgymnastik och efter det skrev jag lite journaler. Strax innan lunch blev det spännande, jag fick sticka mina första akupunkturnålar!! =) Först på min handledare och sen på mig själv. Sjukt spännande och nåt jag ser fram emot riktigt mycket! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar