fredag 4 februari 2011

Go patientkontakt och teambuildning

En sak har jag insett genom praktiken; jag älskar att umgås med människor och speciellt människor som verkligen uppskattar när man tar sig tid för dem. Det är ibland lite svårt att inte bli hobbyterapeut när man träffar patienter, man vill ibland bara ta sig tid att sätta sig bredvid dem, ta deras hand i sin egen och lyssna. För vissa personer betyder bara några få minuter av ens tid så mycket! Trist att det inte finns resurser till det... Det har iaf varit en bra dag på praktiken, var till tre patienter idag, två tillsammans med Tobbe och en helt ensam.

Efter praktiken drog jag direkt till plugget där vi påbörjade en teambuildning med NPG. Först körde vi en "lära-känna"-övning där vi skulle placera oss i ordning efter namn, födelsedag och födelseort. Sen delades vi in i grupper för diskussioner om bl.a. spelregler och arbete i grupp. Efter det var det dags för presentationer om oss själva med hjälp av pappersark med alla möjliga olika bilder på, vi skulle försöka att använda så lite text som möjligt, sjukt rolig övning och riktigt roligt att höra alla berätta om sig själva =) Och så fick vi träffa Skellefteås ÖPH:er :)

Nu ska jag gå och lägga mig, fastnade dock lite för länge framför datorn då jag kom på en gaddningsidé, den är lite galen men det är jag också. Aja, bara en idé än så länge!

Natti natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar