fredag 23 april 2010

Lyxdag

Ojoj, vilken härlig dag vi haft idag! Först åt vi en underbar lunch på Unik, det var lammfärsburgare i pitabröd, mums! Sen traskade vi in till stan, jag fick min cykel inlämnad och ska hämta den om nån vecka =) sen blev det shopping för fulla muggar! jag shoppade lite sommarkläder; två kjolar, ett linne, en topp och en klänning, mycket lyckat och lagom dyrt!

Sen var jag och tränade, det blev spinning i 30 minuter och efter det körde jag mitt ryggprogram i form av cirkelträning vilket fick upp pulsen lite ytterligare. Det blev 4 övningar som kördes 3 varv..

Nu sitter jag hemma hos Jeppe, vi har precis käkat en UNDERBAR laxpasta, recept kommer imorgon!

Vi har lyckats klanta oss en hel del också under dagen. Jeppe visade rumpan för halva Luleå under vår prommis till stan, hennes kjol hade fastnat i jackan och tyvärr hade hon hyfsat transparenta nylonisar under.. :S Som tur var kom det fram en kvinna till henne och påpekade det innan vi drog in mot affärerna :) Jag lyckades smita före en dam i toakön. Jeppe smällde in i en pelare på VILA. Sen när vi skulle göra sås till pastan skulle vi sila av löken från såsen men istället lyckades vi med bedriften att sila bort såsen från löken ;-) Ujujuj.. illa..

Nu sitter jag här lite smålullig.. Vi hade vin i såsen men jag tror inte vi lät den koka tillräckligt länge för den smakade mycket vin och verkar ha innehållit mycket vin.. skål! hörs imorgon!

Puss!

3 kommentarer:

  1. Jag älskar våran vinfadäs! mamma får vara tydligare med recepten i fortsättningen :D :D

    SvaraRadera
  2. hahaha, ja, jag menar, hur skulle vi kunna fatta att vi var tvugna att fånga upp såsen med nåt mellan silen och vasken?! ;-)

    SvaraRadera
  3. Nej, det är inte lätt när det är svårt :P

    SvaraRadera