tisdag 25 maj 2010

Med Hitler-Micke på axeln

Gårdagens träning var riktigt bra! Körde helkropp styrka; knäböj, utfall m. balans och vridning, bollinrullningar (bak lår), lats, chins (SG-övning), sittande axelpress, skull crushers (triceps), 21:an (biceps-övning), hjulet och avslutade med lite härlig magträning. Hela passet satt min gode vän Hitler-Micke på axeln. Det är min gamla PT Micke (ja, hur Hitler hamnade före Micke får ni "försöka" lista ut själva men det är under det namnet han går) som är med mig när jag tränar. Han har betytt obeskrivligt mkt för min träning och ibland finns han där lite extra mkt. Igår var en tydlig sån dag!

När man har honom på axeln blir man skriken på, man blir peppad, man blir modig nog att våga lasta på lite extra vikt eller lägga på ett par extra reps, man har någon att kalla sadist när man blir pressad bortom vad man tror är möjligt, man får inte säga orden "nej" eller "kan inte" utan att få extrareps, man blir kallad tramsig om man säger att man inte kan eller inte orkar, man får veta att man faktiskt inte kan dö av mjölksyra och tillfällig smärta, man får veta att "pain is temporary and quitting lasts forever", man får kommentaren "vad var det jag sa?" om man först tramsar med att man inte kan men sen faktiskt kan och bäst av allt; man har någon att diskutera Filip och Fredrik och en massa andra saker med under vilan mellan varje set =) Det är mitt recept på bra träning! Och lyckas du inte springa på en riktig Hitler-Micke kan jag råda dig att hitta på en egen, tänk Alfons Åbergs Molgan =) Och så låter du honom/henne sitta på axeln varje träningspass. =)

Saknar dig ruggigt mkt! När plugget är avklarat och man börjar dra in lite cash är jag tillbaks snabbare än du kan ana =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar