onsdag 28 juli 2010

Att vända något jobbigt till en utmaning kan ta en jävligt långt

Äntligen har jag lite tid över, det var inte igår! Eller i förrgår heller för den delen ;-)

Jag har 4 (!) pass kvar på jobbet! Och två av de är kortpass, helt galet hur snabbt det gått! :) Det jag var grinig för igår var att min driftledare valde att placera mig på en demensavdelning sista veckan utan någon som helst inskolning. Körde första dagen idag från klockan sju vilket innebar att jag var frukostansvarig på en avdelning med dementa som jag inte vet något om eller ens sett. Och ja, jag vet att jag är alldeles för snäll för det mesta så jag sa att det var ok trots att jag innerst inne tyckte det var långt ifrån ok.. Men samtidigt var det en utmaning och de älskar jag ju :) Så nu är det gjort, ett pass där avklarat och jag grejade det galant. Det är såna här känslor man får ut av att ta sig an utmaningar. Självförtroendeboost och en lite mer uppsträckt hållning. Jag är fan bra på det här!

Dementa är svåra att jobba med ska erkännas. Det är frustrerande både för dem och en själv när man inte förstår. Men en sak är säker; fan vad härliga de är! Man skrattar otroligt mkt åt allt som kommer ur deras munnar, man har härliga konversationer även om mkt bara är "struntprat" och bäst av allt; de är brutalt ärliga! Bästa kommentaren jag fick under dagen av en dam var; "Åh, du är så fantastiskt söt. Åh, en så stor mun, åh så raka tänder och åh en så stor och pussvänlig mun". Man smälter! =)

Och så lite mer om gårdagskvällen; Jag blev tillfrågad av en arbetskollega i måndags om jag ville haka på henne och köra ett av passen hon kört med sin PT och sen dra och käka sushi. Jag funtade först på att banga ska erkännas, bara för att det var nåt nytt och osäkert, men jag valde att bara köra på och det blev galet bra! Vi körde tung medicinbollsträning i cirkelträningsform. Fick testa på World Class och träffa hennes sambo och lite av hennes kompisar. Sen drog vi och 3 andra till East och åt sushi. Helt galet gäng och en helt galen kväll! Det var fullt ös medvetslös hela kvällen och det var bara för mig att haka på :) Tror inte att nån av oss ens funderade över att vi bara mötts ett par timmar tidigare :P

Nu är jag trött och grinig. Skällde ut morsan på telefon nyss bara för att hon ville fortsätta prata med mig men det var ok för jag avslutade utskällningen med; "Jag erkänner att jag är grinig och det får man vara. Jag ringer dig när jag är glad istället". Jag lånade med mig lite tidningar från jobbet som jag ska börja beta mig igenom och efter det ska jag äta kalvkotlett med ratatouille. Bara för att det är onsdagskväll. Sen blir det prommis till Tanto and back :)

2 kommentarer:

  1. Tänkte att jag skulle messa men det får bli ett meddelande här istället :P

    Bra jobbat du! Gött att det blev bra iaf!
    Och du, har jag inte sagt att du har pussvänliga läppar?! De bästa :D Haha
    Puss på läpparna :D !

    SvaraRadera
  2. Jag tyckte inte alls du skällde ut mig! Det var jättebra att du sa att vi pratas vid när du är upplagd för det.No worries :)

    SvaraRadera