söndag 18 juli 2010

Sega dagar, härliga dagar!

Tjo!

Nu blire bloggning igen, har haft en härlig och ledig helg som fortsätter till kl 14 imorgon!

Har dock mått lite halvkasst men tror att det beror på vädret. Mår rätt illa och får ont i huvudet när det är kvavt vilket det har varit..

I fredags träffade jag Challe för en kaffe, vi satt ute i solen och hade det mysigt!

Igår hade jag en slapp förmiddag då det var kasst väder. Sen skulle jag gå iväg och träna på eftermiddagen men vände vid tunnelbanan då jag kände mig dålig och anade att jag inte skulle få ut så mkt av det. Det visade sig vara rätt beslut då jag somnade direkt när jag kom hem och sov i 3(!) timmar.. Jag börjar bli bra på att läsa av kroppens signaler och trots att kanske inte så många tror mig tar jag faktiskt uppehåll när kroppen vill och visar att den vill. När jag kör är det för att jag mår bra och känner att jag kan få ut max av träningen..

Nu idag var jag och körde en spinning på Medis. Var på väg att banga även denna klass men det kändes bättre än igår och jag ville iaf testa och se hur det gick. Har inte kört klass sen i måndags så tror det berodde en hel del på lite för långt uppehåll och lite semesterlathet. Första 3-4 minutrarna av uppvärmningen var en sån plåga att jag var helt säker på att jag skulle behöva gå därifrån innan passet egentligen var slut men den känslan släppte efter ett tag när jag väl kom in i det och resten av passet kändes grymt, lyckades pusha mig själv riktigt hårt. Skillnad från dagen innan; jag pushade mig för att det kändes ok och för att jag känner min kropp. Känns härligt att kroppen är som en maskin, både vad gäller att ta emot härligt jobb och att signalera när den inte är ok. Kul intervallupplägg var det!

Efteråt körde jag överkropp på gymmet i supersetupplägg. Jag körde stående skivstångsrodd (2*12*28 kg) i superset med liggande tricepspress (2*12*15 kg). Sen körde jag lats (2*10*25 kg) i superset med axelövningen fjärilen (2*10*3 kg). Sist körde jag ligganden hantelflyes (2*10*6 kg) i superset med bicepscurls - 21:an (2*10 kg). Högt tempo och hög puls iom superset, hela träningen klar på 15 min! Avslutade med lite mage och bastu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar