fredag 23 juli 2010

Full of beans

7 av 33 timmar avklarade, jag ser en svag strimma ljus i jobbtunneln!

En tant på jobbet sat till mig idag att hon trodde jag skulle klara allt jag tog mig för här i livet för att jag var "full of beans". Jag har hört det uttrycket i Australien och tolkar det absolut som n´åt positvt. Kollade upp exakta definitionen nu precis och hittade på thefreedicitionary.com följande; be full of beans - to have a lot of energy and enthusiasm. Det värmer verkligen!

Och så fick jag cred för mitt potatismos av en gammal mästerkock. Väldigt spontant och överraskande men skitkul! Och han är brutalt ärlig, that's for sure ;-)

Sjukast av allt var att jag skötte en hel jävla avdelning själv idag. Jag som jobbat en dryg månad ansvarade för en hel avdelning med goa gamlingar. Känns grymt att de tror på mig och bäst av allt är att jag börjar tro på mig själv och inse att jag är ruggans bra på det jag gör!

Nu; sova! Klockan är ställd på 5 och jag längtar faktiskt lite mer till imorgon än vad jag gjort till tidigare jobbdagar :)

2 kommentarer:

  1. Du är så jävla grym! Saknar dig :)

    SvaraRadera
  2. ja e också full of beans! men dom är i magen... :D Mumsibabba!

    SvaraRadera