måndag 5 juli 2010

Fina ord, checkar, gula converse och cykel-puls

Tjo!

Back at work idag igen då! Jobbade med ännu en ny tjej, Amira, urgullig och väldigt lätt att jobba med :) Tungt jobb dock med mkt stress och larmande men det blev genast bättre när jag fick checkar från systemet av en boendes anhörig, man tackar och bockar! Sen när jag skulle gå sa jag hejdå till Karin, en boende, och sa att vi skulle ses imorgon oavsett vilken avdelning jag skulle vara på. Då fick jag till svar att hon verkligen hoppades att jag skulle vara på hennes avdelning. Det värmde verkligen!

Efter jobbet blev det en snabb sväng till Zoe där jag ÄNTLIGEN införskaffade min gula converse, stört snygga. Får se hur det går med att matcha dem med kläder, finns chans att det blir några Tetzlaff-matchningar så då får hon väl pika tillbaka ;-)

Sen stressade jag iväg till SATS Zenit där jag körde en cykel-puls. Det är sjukt vad mkt mer man tar ut sig när man har den stora skärmen framför sig med sina pulsnoteringar samt resten av passdeltagarnas. Hade 4 pulstoppar på 89, 91, 92 och 94 % av maxpuls. Den sista tog slut precis i rättan tid annars hade jag inte suttit kvar på cykeln kan jag skvallra om ;-) Men det var en riktigt go känsla!

Riktigt bra instruktör också, jag hade lite pulsfrågor efteråt och han tog sig verkligen tid att förklara och vi diskuterade träning ett bra tag. Har problem att hålla uppe pulsen i sittande klättring när jag kör cykel-puls vilket resulterar i att jag i stort sett varje pass står upp en timme. Så jag bad om tips om hur jag ska göra för att kunna hålla pulsen mer jämn och undvika att den åker berg-och-dalbana :)

Nu ska jag äta färska jordgubbar och sen gå och lägga mig, klockan ringer kvart i 6 :S

Puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar