tisdag 20 juli 2010

Inga i mitt hjärta!

Jag gillar verkligen min mor Inge. Mycket mycket mycket! Det är egentligen helt sjukt hur vi kan vara så nära som vi är, det skiljer ändå 15 år mellan oss och vi träffades genom en slump via handbollen för snart 4 år sen. Men sen dess har vi hållt ihop! Vi träffades för en lunch på Harran idag och tiden flög iväg som alltid, jag var lite grinig över att jag hade jobbtid att passa... Vi blandar de mest seriösa ämnena och diskussionerna med de sjukaste diskussionerna ni kan tänka er. Man ska aldrig planera in gympass med fokus på mage dan efter man träffat Inga för den har man tillräckligt mycket träningsvärk i ändå ;-)

Är så glad att jag har dig, det är jag verkligen! Du är så himla viktig för mig och en figur jag vill ha i resten av mitt liv. Så ja, minst 80 år till tillsammans får vi ju :)

Visst ja, fick en nattuggla av Inga idag. Den ska med Helge sr upp till Norrland. Det där med ugglor är min och Ingas interna grej. Tror inte att nån utomstående riktigt skulle kunna förstå grejen... =)

Jobbet idag var soft som tusan, nästan lite tråkigt men det tänker jag inte säga för då lär jag få ett helvete imorn ;-) Nu har jag 10 pass kvar och imorn blir det att gå upp kl 6 och köra heldag.. Efter det blir det efterlängtad träning! =)

Natti natti! Dröm i färg! =)

1 kommentar:

  1. Mig blir du inte av med i första taget... du gör tappra försök med att försvinna till Australien och Lule men mor Inge kan man inte fly ifrån! :D
    Och enligt plan så måste vi ju bli jäkligt gamla om vi ska införa OS för pensionärer, både individuell medverkan och lagsport (1000m rullstolsrace kommer bli GRYMT!), samt fira din 100 års dag. Halleluja!
    Jag har ett till önskemål, jag vill hötta med käppen åt odugliga snorungar. Det ska jag börja ägna mig åt när jag fyller 80. Då är ju du fortfarande en purung 65-åring så du får sitta och skämmas bredvid för du har ingen käpp då. :-)

    Puss på dig, min lilla själsfrände.

    SvaraRadera