onsdag 7 juli 2010

Tänker inte låta det styra..

Jobbig dag idag trots ledighet. Ont i ryggen och dundertrött. Är så jävla trött på min rygg men har gett mig fan på att inte låta den styra och påverka mig. Jag tänker inte bara ligga hemma och ha ont varje gång ryggen bestämmer sig för att krångla. Då kan jag lika gärna slänga i mig 3 ipren på morgonen och dra iväg och leva livet och ha lika ont jag skulle haft om jag legat hemma.. Imorgon bitti blir det ström, det ska jag kunna leva på =) Jag vet att ryggen är sämre nu pga jobbet och det känns skönt att jag har 19 pass kvar innan en välbehövlig ledig vecka, ja, ni läste rätt. Ledig vecka. Jag.

Simmade på morgonen och efter det satte jag mig i parken med min bok och min musik och hade sommarlov. Nu på kvällen var jag och gymmade. Körde extra fokus på rygg och axlar. Dels för att dem delarna är svaga och behöver tränas och dels för att de jävlas med mig och så är det inte mer än rätt att jag får jävlas tillbaks. Basta. Körde uppvärmning, marklyft, lats, sittande rodd, fjärilen, tricepspress och så avslutade jag med lite härlig grillning av benen. Först ett uppvärmningsset knäböj och så 5 mördande set explosiva utfall, åh vad det kommer kännas gött imorgon.

Imorgon ber jag till gudarna att jag får jobba en trappa ner. Snälla ni där uppe, skona min ömma kropp. Och så ber jag om en ledig halvtimme så jag kan köra kontrakturprofylaxen med Karin, hon behöver det och jag får chans att göra en insats. Amen... Och puss...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar