fredag 9 juli 2010

Bikramspinning och mattips

Jag har varit på mitt livs första bikramspinning. Bikramyoga i all sin ära men spinning, nä... En sal med noll (0!) luft och bastutemperatur... Det plus väldigt, väldigt trötta ben gjorde att det blev en aningens lugnare pass än i måndags. Men det var en kul pass, lite annorlunda. Vi körde intervaller i pyramidformat. Riktigt kul idé!

Till lunch blev det entrecote som far och syster åt igår när jag jobbade. Till det körde jag på blomkålsmos för att få lite omväxling från all jävla potatis jag käkat senaste månaden. Det är det enda vi har till måltider på jobbet, de gamla har svårt att käka både pasta och ris.. Jag hatade potatis redan innan och det här är inte ens riktig potatis utan nån färdigkokt vakuumförpackad skit växlat med pulvermos :S Men back to blomkålsmoset! Koka blomkål i lätt saltat vatten, häll av vattnet och mixa med lite mjölk, en klick smör och lite salt & peppar. Mums! Har man ingen stavmixer kan man istället använda tålamod och en gaffel.

Nä, nu ska jag susa iväg. Ha en härligare fredagkväll än vad jag kommer ha! ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar