tisdag 17 augusti 2010

Dan före dan

Tjo!

Ja, imorgon smäller det, då drar nolle-p igång på allvar! Vilket innebär att det är fullt upp för tillfället! Dock hann vi fixa det mesta igår vilket känns bra :) Nollehandböckerna är tryckta, utklippta och ihophäftade. Skylten är skriven och väldigt fin :) Vi har gått igenom onsdagen och iaf tror oss ha läget under kontroll, det lär visa sig :)

Nu ska jag iväg på picknickmöte med lite andra phösare. Lyckades dra nitlotten att bli picknickansvarig.. Ja, ni läste rätt; Jossan är picknickansvarig..

Senare i eftermiddag ska vi ha vårt första upprop som inte är träning, det blir för utbytesstudenterna :)

Ikväll är det mkt osäkert vad som väntar, det blir tidig kväll då det är tidig uppgång imorn bitti, men det är phösarpub på STUK ikväll vilket mkt väl kan bli :)

Nä, nu ska overallen på och jag sa susa iväg!

Visst ja, köpte en blomma igår! Så vi kör en liten rolig grej här i bloggen "status på Jossans växt". Den har alltså startdatum 16/8 :) Det är en väldigt fin blomma, kan posta bild i nästa inlägg! Och enligt hon i blomaffären var det en perfekt blomma för sådana som mig som har svårt att hålla blommor vid liv :)

2 kommentarer:

  1. Hoppas att blomman inte behöver vatten :).
    Du minns att jag höll liv i din blomma från IKEA under ett års tid, sen kom du hem till sommaren och nu är den död :(
    Ska bli spännande att se resultatet på din nya krukväxt. Lycka till!

    SvaraRadera
  2. ja, men det bra med den här blomman var att den tydligen dör om man vattnar den för mkt... ;-)
    och gällande blomman hemma tycker jag att du hade kunnat förvarna om att du skulle sluta vattna den när jag kommit hem :P

    SvaraRadera