lördag 7 augusti 2010

Harlig dag!

Tjo!

Igar var en grym dag! Kasst vader pa morgonen sa lag i en harlig soffa och laste till halv 12. Da gav jag mig ut pa stan for att se mer att Rimini. Traskade hela vagen in till stan vilket tog en dryg timme. Kakade en grym tortellini, fylld med fisk och sa serverades den med farska jatterakor, mums!

Krockade med en jakligt schysst italienare pa vagen, han lyckades pa nat satt fa reda pa att jag kan en del italienska sa honom blev jag ju inte av med. Han snackade pa utav bara tusan och jag lyckades forsta det mesta och lyckades faktiskt svara honom ocksa sa vi hade en riktigt hyfsad konversation :) Skitkul att inse att mkt sitter kvar och inte har overgett mig :P Gardagen gick valdigt mkt i italienskans tecken. gav mig fan pa att forsoka klara mig pa den lilla italienskan jag kan och det funkade alldeles utmarkt att handla och bestalla mat =)

Pa eftermiddagen fick vi en timmes sol som sjalvklart utnyttjades till sol och bad och pa kvallen umgicks jag med tjejerna jag delar rum med samt gick en prommis langs med stranden. Jag hittade faktiskt ett tygmarke till overallen som sjalvklat koptes!

Nu ska jag kaka en stor frulle och sen ska jag rulla ivag till stranden. Solen skiner for fullt redan nu klockan atta pa morgonen and I have a feeling that today's gonna be a good day! :D

Take care! 6 dar till Lule!

Puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar