måndag 30 augusti 2010

Fullt ös! När medvetslös?

Jesus christ vilken start på terminen! Jag funderar på om det finns nån i klassen som inte är lite småskraj för tillfället.. Jag är det iaf! Men kul ska det bli! Intensivt men kul :D

Vi hade efter kursintrot två stycken föreläsningar; en gällande anamnes och lite ytligt om journalskrivning och journalbehandling och en om den bio-psyko-sociala modellen. Den senare var lite småflummig a'la BK men det fanns helt klart delar att plocka ner i livsryggsäcken, bl.a. det om self efficacy där det kändes som att föreläsaren pratade om mig och inte om folk i allmänhet.. :S

Nu har jag äntligen slängt in tvätt som snart ska in i torktumlarn :) Medan de tumlar ska jag traska på prommis :) Imorn är det tidig morgon men vi ska ha första metodövningarna då vilket känns jäkligt kul!

Visst ja, avslöjade mig för våra nollor idag då jag missar strippen imorn.. Det var en hel del förvånade blickar och skratt när jag traskade in i klassrummet mitt under deras föreläsning :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar