fredag 25 december 2009

Lugn juldag

Hello hello =)

Hoppas ni haft en lika bra jul om jag har! =) Först var familjen hos min farmor där vi firar jul med farbro, faster och kusinerna varje år.. Lika lyckat som alltid! Var dock ruggigt nära att paja en gammal fotogenlampa vilket lär bli något som jag kommer få höra i flera år framöver :S Men men, den höll och den är det viktigaste! =) Fick även ett numera klassiskt diskfnatt och diskade ALLT.. Och då menar jag verkligen allt! Djupa tallrikar, vanliga stora platta tallrikar, bestick, glas för 11 pers.. Slevar, kastruller, stekpannor, uppläggningsfat.. You name it :P Kul att se att vissa vanor från Lule hänger med även i Sthlm..

Efter farmor drog familjen hem och firade lugnt och stilla här hemma =) Allt som allt en mycket lyckad jul. Dock är jag glad att det bara är en gång per år och bara under en kortare tid.. Börjar bli ruggigt trött på det vid det här laget..

Dagen har varit lugn, har inte gjort så mycket överhuvudtaget.. Var och körde Willes stepklass på Odenplan på förmiddagen och efter det har jag tentapluggat lite grann. Självklart såg man Snowroller också! Det måste va skönaste filmen som gjorts! =)

Till middag gjorde jag en kycklingsallad med avokado för att få en paus från julmaten som det fortfarande finns alldeles för mycket kvar av i kylen.. :S Galet gott!

Nu blir det lite mer pluggande.. Mag-tarmsystemet och cirkulation står på schemat! =)

Visst ja, såg precis att 30 Seconds to Mars spelar i Sthlm 10 mars.. Ni kan ju bara gissa hur sugen man är på att ta sig hemåt en sväng då.. :P Fast om jag inte minns helt fel så är det tenta-p då.. Hmm.. Det känns som en grym morot! Om jag klarar tentan nu i januari så har jag ingen omtenta 10 mars och då kan jag ju faktiskt åka till Sthlm..? Jag ska nog plugga nu ;)

Puss!

3 kommentarer:

  1. hehehe... gissa vem som har biljetter! =) Klart att du måste klara din tenta och komma ner och joina mig och mina kära syskon för att se 30 seconds! Hoppas vi ses imorgon så kan vi prata mer om det då. Skönt att höra att du haft en bra jul... =) Kramar

    SvaraRadera
  2. Haha nu får du ge dig! Du kan ju inte alltid diska :S Du vet ju att om det ryvker i disktarmen så kan du ju alltid komma till mig! Dock känns det som om du har fått nog av diskande för flera år framöver! Snart ses vi! Pussar din Simon! <3

    SvaraRadera
  3. Krattsson - Tentan ska klaras har jag bestämt mig för! Pallar inte omtenta :P
    Sofia - Så mycket rycker det inte i disktarmen :P Dock var det här lättare än din disk som står i en vecka och där allt limmas fast i varandra ;) Mer visserligen men betydligt mer lättdiskat! Det fick bli min julklapp till farmor. Hon blev mycket nöjd =)

    SvaraRadera