torsdag 7 oktober 2010

Total jättekatastrof!

Först och främst tänkte juag bara meddela att detta är mitt 600:e inlägg, så grattis till bloggen :)

Sen tänkte jag lite kort beskriva min katastrof till middagsbjudning igår.. Det var alltså min tur att stå för värdskapet i Lulebubblan egna "Halv åtta hos mig".

Det började med att potatismos-disaster. Konsistensen blev totalt fel och mer såsliknande än mosliknande. Jag var halvvägs ut genom dörren för att susa till Slemmis och köpa ny potatis när jag kom på att jag hade ost i kylen. Så jag gav det ett försök att rädda eländet med ost vilket innebar att konsistensen blev väldigt ostlik, tänk typ ostfondue.. God smak blev det iaf och jag bestämde mig för att nöja mig så.

Pannacottan var redan vid detta laget en katastrof då den valde att inte stelna, den var som vaniljsås... Jaha, just my luck...

Sen serverade jag gästerna rå kyckling, något som vi alla upptäckte först då vi ätit typ en tredjedel av kycklingen. Kanske inte så konstigt att vi alla tyckte kycklingen var mör :P Så det var bara att slänga i kyllingen i stekpannan ett tag till och äta med hyfsat avsvalnade tillbehör. Såsen var en historia det också.. Jag visste inte att det tog ett tag för maizenan att reagera så jag klaga över att såsen aldrig blev tjock medan jag hällde i mer och mer maizena. Sen helt plötsligt; poff! Klump... Jaja, morötterna till varmrätten var goda iaf :)

Hursom hade vi en väldigt udda och rolig middag, det var i särklass den middagen vi skrattat mest under :) Speciellt då Nicole tappar ner sin chokladbit "på" pannacottan och utbrister i panik; "åh nej, den sjunker!"

Tack tjejerna för att ni inte dömde mig totalt mer än i betygs-sms:et till Jimmy :P och tack gud för att vi än så länge inte fått salmonella :)

Nu ska jag iväg och skriva teoretisk dugga.. Wish me luck, I will most definetley need it :P

Puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar