fredag 29 oktober 2010

Upp och ner och en massa tankar

Jag undrar vad jag tänkte med när jag tänkte att jag skulle plugga ikväll. Det hände ju inte. Jag öppnad upp vår sammanställning av patientfall, that's it.. Tvättade och städade lägenheten iaf så lite duktig kan jag känna mig :)

Pluggade praktiskt i metodsal idag, just nu känns det väldigt förvirrat och ovisst hur mkt man egentligen kan. Ibland tror jag verkligen på mig och känner att ja, det här kommer jag kunna lösa på tentan på nåt vis! Men ibland känns det bara för mkt och som att jag inte kan ens en bråkdel av vad jag behöver kunna. Jag vet vad m&p ser som en av två lite sämre sidor hos mig och försöker verkligen tänka på det varje dag och det hjälper faktiskt litegrann :) Det blir en utmaning för mig och då blir jag envis och vill förändra, tror det kan vara bra :)

Drog till STIL och körde afro när plugget började gå riktigt segt, fasiken vad skönt det var att köra! Det var Ulrika som körde, har verkligen saknat hennes afro-pass så det var jäklig kul. Underbart att bara släppa alla tentatankar och bara göra de rörelser kroppen får för sig att göra :) Vi körde hela passet i mörker med tända ljus vilket gav en nice stämning, grymt pass!

Efteråt rullade jag hemåt och bakade hemmagjord pizza som blev den godaste jag någonsin ätit! Jag gjorde degen på dinkelmjöl vilket jag trodde skulle gå åt skogen men det var det som var det bästa med den, mmm! Hade på tomatsås, skinka, tomater, mozzarella och så ruccola när den kommit ut ur ugnen.

Nu ska jag krypa ner i sängen och sova riktigt gott! Önsketänkande kanske men nån gång ska väl önskningar gå in också :) nä, sova gott får jag nog göra på måndag kväll först.. Då är jag iofs hemma på Söder och har ätit en god middag tillagad av någon annan än mig själv, gått en prommis vid Årstaviken och haft tv-mys med m&p. Jag längtar! Tentan får gå som den går, det menar jag verkligen. Jag har tid. Och failar jag den har jag en idiotsäker plan. Och så har jag en impulsivitet och en envishet nog att genomföra den. Det här blir bra hursom :) Nu håller jag bara på och svamlar men det finns en massa tankar så här på kvällen när man faktiskt lyckas släppa tentatänket för ett par minuter. Har så många människor jag saknar. Vissa får jag träffa på måndag, andra senare i veckan och andra vet jag inte när jag får träffa.....

Nä, nu stänger jag av allt för dagen. Imorgon blir en fin dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar