tisdag 30 mars 2010

Dagens Låt

Pauline - Never Said I Was An Angel

Min värdmorsa from hell (Australien).. Drömde om henne i natt och kände mig så nöjd när jag vaknade. Nöjd att jag tog beslutet att sticka därifrån, ett av de bästa besluten jag fattat i mitt liv. Nöjd att jag för en gångs skull lyssnade på vad jag själv tyckte och kände och inte bara tänkte på hur människor runt omkring mig skulle reagera. Nöjd att jag på ett i vanliga fall vidrigt sätt stack helt utan förvarning och lämnade efter mig ett tomt rum som en fantastisk överraskning när hon kom hem. Nöjd att jag lämnade över allt jävla skitjobb till henne, alla miljoner små fönsterrutor som skulle putsas, varenda liten bordsyta som skulle dammas, varenda klädesplagg som skulle tvättas och hängas efter att ha använts en minut, alla halvätna possums liggandes på den vita vardagsrumsmattan, alla streck från tuschpennor Zaza ritade på den vita fåtöljen...

Det enda jag fortfarande har dåligt samvete över är att barnen drabbades. De, iaf Lily, var mitt ljus i mörkret och det minsta jag ville var att sabba för dem, men jag var tvungen. I vilket annat fall hade det varit ett vidrigt och helt oförlåtligt sätt men i den här situationen var det så jävla rätt och jag är fortfarande stolt över mig. Så du kan inkräkta på mina drömmar hur mycket du vill men jag komer aldrig få dåligt samvete för vad jag gjorde. I never said I was an angel...
I won't turn my life around, cause I like it upside down!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar