lördag 20 mars 2010

En tenta klar, en tenta kvar!

Tjoho!

Ledsen för kass uppdatering, tentaperioden tar musten ur en :P

Psykologitentan är hursomhelst avklarad nu, kändes ok men kan absolut inte säga att jag kommer få godkänt på alla tre delar, men nån ska nog absolut vara klarad iaf! :)

Direkt efter tentan gick jag och Jeppsson hem till mig för att börja plugga till nästa tenta, den är på onsdag om sjukdomslära, 4 delar. Vi gick igenom reumatologin och den sitter faktiskt hyfsat bra måster erkännas :) Lite panik finns dock, bara 4 pluggdagar kvar till en hyfsat stor tenta.. :S

Jag och Jeppsson hade vårt eget lilla tentaröj igår för att driva ut alla gammal skruttig psykologikunskap ur skallen och göra plats för ny sjukdomslärekunskap. Det var en fest det! Mycket, mycket lyckat =) Tror helt klart att det kan vara räddningen och en stor bidragande orsak till klarad medcintenta ;-)

Nu sitter vi i min säng och har börjat gå igenom instuderingsfrågor till lungmedicinen. lär bli att nöta det hela dagen så får vi köra handkirurgin och ortopedin i dagarna :)

Nä, back to buisness!

Puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar