måndag 15 mars 2010

Wallander och matlådor

Ååh, det var en helt perfekt söndagskväll igår! En sån söndagskväll som man alltid ska ha! Gick från plugget vid halv fem-tiden och slängde ihop en lasagne. När den var klar drog jag ut på en prommis, var länge sen jag bara gått ut för att gå utan att egentligen vara på väg någonstans, galet skönt!

Sen när jag kom hem väntade Jeppsson på mig utanför min lägenhet, hade missuppfattat vilken tid hon skulle komma ;-) Vi käkade middag tillsammans och sen blev det Svenska Hollywoodfruar på TV.

Här hände det helt otroliga, jag fick ett totalt matlagningsfnatt! Ojoj, vad jag lagade mat! Först var det ju 5 portioner lasagne, jag gjorde iordning ugnsbakad sötpotatis, gjorde en kycklingpasta med curry och spaghetti och sen insåg jag att min mjölk gick ut om bara nån dag så då gjorde jag lite matigare pannkakor med rågmjöl, rågsikt, havregryn och linfrön i, mums! Och så har jag 2/3 kvar av fläskfilén jag gjorde häromdagen och så en köttfärsröra med grönsaker! Så nu har jag matlådor kan man ju lugnt säga! Jäkligt skönt såhär i tentatider!

Efter all matlagning blev det välförtjänt häng med Wallander på TV, nice! =)

Nu blir det ortopedi och sen psykologi! Underbart...

Puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar