fredag 5 mars 2010

Sjukt lyckad kväll!

Gomorron gomorron!

Pallade inte å plocka fram datorn igår kväll så uppdatering om gårdagskvällen kommer nu isället! :)

Tanken var att jag skulle gå på en efterlängtad dansaerobics men under seminariet får jag ett sms från STIL (gymmet) där det står att den är inställd och utbytt (!) mot en aerobics styrka istället. Huh? Det är ju inte ens i närheten av att vara samma sak ju... Nä, så den avbokades och istället valde jag att haka på Sofia och Lisa till Måttsund för lite kvällsskidåkning!

Sofia lånade Viktors bräda och gav sig på att testa det för typ 3:e gången i livet, gick riktigt bra i slutet! Fart hade hon iaf :P

Jag och Lisa hade sjukt kul ute i den terräng som fanns (läs: kvistar som stack upp ur backen med lite lös snö och gupp runt omkring). Det blev en jäkla massa hoppande och jag tycker det gick riktigt bra för båda i slutet! Filmbevis kommer på Facebook inom en snar framtid! Dock fick vi båda två lite rampfeber när vi skulle filma, så just i de hoppen misslyckades vi fatalt och svarade för en varsin vurpa med tillhörande skrik som nu alltså finns på film :)

Dock var inte den vurpan den värsta för mig, hade en annan dundervurpa där jag faktiskt såg livet passera förbi i revy ska erkännas :S Helvete vilken smäll! Skulle köra ett dubbelgupp och inser inte att "bakom" dessa två gupp finns 3 små minigupp till med hål emellan.. :S Vågar gissa att tanken inte var att man skulle hoppa där.. Hur som helst lyckas jag landa första hoppet men får en acceleration a'la Anja Pärsson i OS och drar iväg åt helvete över andra guppet och tredje och fjärde utav bara farten, och fart var det! Citerar Lisa; "Det var ju störtlopp". :P Efter 4 hopp utan nån som helst kontroll och med känslan att "nu dör jag" får jag i femte guppen en sjuk bakåtvikt så jag gör en dundervurpa och skida och glasögon flyger och far och jag rullar ett antal varv.. Men jag lever så summan av kardemumman så nu i efterhand är det bara roligt när jag föreställer mig hur jag måste sett ut :P

Och seminariet jag hade igår om kriser var ett riktigt bra seminarium faktiskt! Man blev berörd och tänkte verkligen till vilket är saker som gör att man verkligen lär sig och tar med sig det i fortsättningen. Bra seminarium och jag är riktigt nöjd med hur delaktig jag var :)

Nä, nu ska vi susa in till stan jag och Lisa och möta upp Sofia som har fixat till frillan inför kvällen! Skriver senare idag!

Puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar