torsdag 25 mars 2010

Mördarspinning och bullmos

Hola amigos!

Alles guht?

Här ligger man i sängen med ben som är möra som den finaste oxfilén.. :S Gaaah! Det blev spinning för mig idag trots träningsvärken från igår.. Det var en ny tjej (tjej är fel ord.. tant är fel ord.. medelålders kvinna, typ..?) som höll i passet och trots att det bara var 45 minuter räckte det gott och väl då hon lyckades peppa en att ta ut sig 110 %.. Var längesen jag svettades så mycket! Och det var ju det jag skrev tidigare idag att jag skulle göra så det funkade ju bra :)

Innan träningen var jag hos Nicole och hjälpte henne att baka kanelbullar (eller kanelbollar som Jeppe skulle sagt ;)). Vi gjorde 3 plåtar med fin-fina bullar :) När de skulle jäsa på plåten fick två plåtar fick plats på diskbänken och den sista la Nicole på en köksstol. Jag diskade undan och skulle sedan kolla min mail på datorn som stod på Nicoles köksbord.. Ja, ni kan ju säkert lista ut vad klartarslet nu lyckades med.. :P Jo, självklart satte jag mig på plåten med bullarna under kökshandduk.. :S Hahaha, det roliga är att jag sitter kvar ett tag.. Funderar på om Nicole kan ha bytt ut den vanliga stolen mot nån sorts tältstol då plåtens kanter gör att jag snarare hamnar I plåten än PÅ plåten.. :P Till slut går det upp för mig vad Nicoles chockade min betyder; "Hon flyttade väl på plåten innan hon satte sig?".. Nix, det gjorde hon icke.. Vi bryter självklart ihop av skratt :) Och bullarna? De trycktes ihop lite snabbt och återfick snabbt sin ursprungsform ;-)

Platta bullar från Nicoles blogg

Nä, nu blir det handboll! Bajen-Ystad i slutspelet.. 2 bollar ner men 10 kvar!

Puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar