onsdag 3 mars 2010

Schacka schacka, med en äggmaracka

Hello!

Socialpsykologin avslutades idag och känns okej, även utvecklingspsykologin börjar närma sig sitt slut nu.. Gruppen behöver vi inte snacka om alls.. :P

Ska snart iväg på bodystep vilket kan behövas för att släppa plugget en aning! Efter det blir det hem till Jeppsson och äta rester av pajen från igår. Vår egen version av Halv åtta hos mig blev uppskjutet på obestämd tid så efter mat blir det antingen Grey's Anatomy där eller så går jag hem och städar lite, det kan behövas.. :S

Hittade min käre mor Inga aka Mr Asa på fejjans chat igår, det var ett välkommet och välbehövligt samtal där det än en gång kom fram hur lika vi faktiskt är, lite läskigt faktiskt.. Fick lite funderande gjort och nu känns det mesta rätt bra :) Efter lite allvarligt snack spårade det för oss som vanligt ;-) Det slutade med att vi bytte ut våra tidigare alter egon Inga und Helga med Duckface och Tupp Sventon. Vi har till och med en egen titelmelodi för vårt fantastiska radarpar; "Tuppen Ture".


Tuppen Ture är en stor charmör
Han gör hönorna på gott humör.
Tuppen Ture tupp - stämmer upp - med sin schacka-schacka
Då plockar varje liten höna fram sin äggmarackas.
Schacka-schacka
Schacka-schacka.
Saknar dig mor! Snart är det sommar, då ses vi igen och får spåra ännu mer! =)


2 kommentarer:

  1. ha ha! ja du, törs nästan inte ens tänka på hur det kan bli live och med vino inblandat om det kan bli så på chatt... nykter! jeeeezes!
    vad sägs om hönan agda och tuppen ture hos lasse i parken en härlig sommarkväll med rosévin?
    pussisnuss!

    SvaraRadera
  2. haha, tro faktiskt inte ens jag vågar tänka mig det, men om jag vågar lite grann så kan jag faktiskt skymta att det lär bli helcrazy ;-)
    Hönan Agda och Ture med en äggmaracka och så lite rosé på det, vem skulle inte vart me på det?! :P Och Lasse i Parken en varm sommardag med nice sommarsol, jag längtar redan! Det blev precis min morot i pluggeländet! :D
    Pusspuss Dotra!

    SvaraRadera