måndag 7 juni 2010

Jobbkoll, spontanshopping och tjuvlyssning

Hola amigos!

Var ute på jobbet idag och fick en massa avtalsgrejer att skriva på, typ om lex Sarah, hygien, etik, tystnadsplikt och så. Fick också mitt sommarschema och det var en salig blandning av tider. En hel del sena kvällar vilket jag gärna hade sluppit men det innebär att jag iaf har förmiddagarna fria =) Har en hel del helger jag jobbar också, en hel del 12-timmarspass på helg vilket innebär ob, me like! Har inskolning imorn, på torsdag och på fredag och så lär jag börja jobba på måndag eller kanske redan i helgen, vi får se :)

Efter jag hade varit där hoppade jag av vid centralen där det blev lite spontanshopping. Det blev ett par blå chinos och ett par ljusrosa shorts från Zara och ett par jeansshorts från Åhlens. Jag inbillar mig att jag behöver allt men har nog faktiskt insett att det inte bara är inbillning utan faktiskt ett faktum =)

Efter shopping traskade jag hem genom gamla stan. Jag hamnade bredvid ett gay-par som började prata om sina nya livsstilar. Det var bara salladsblad till lunch och middag, en skiva vitt bröd till frukost "bara för att det är så nyttigt". Sen började de prata om träning och de nämnde båda två att de funderade på att köpa gymkort och började prata om det var bäst att köpa på Friskis eller SATS. Den ena säger; "ja, om jag ska köpa gymkort kommer det verkligen inte bli på SATS, där är det bara en massa biffar" varav den andra snabbt kontrar med; "ja, gud ja, håller helt och hållet med, mycket bättre på Friskis, där tränar det ju pensionärer och såna ju!". Jag behöver nog inte skriva att jag bröt ihop totalt, gasade på lite extra för att de inte skulle höra mitt kluckande :P

Nu blir det snart middag här, rester från systers studentmottagning, tack och bock för den! =) Sen ska jag gymma, får se om jag får med mig nån :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar